Onder Ons

Jaarlijks organiseren we een herinneringsbijeenkomst om nog even stil te staan bij de gasten die in ons hospice zijn overleden.

We nodigen dan de familie en naasten uit.

Vaak zijn er dan ook vrijwilligers aanwezig.

We zijn dan onder elkaar.

Onder Ons: betekent dat we een gezamenlijke periode hebben doorgebracht en er herinneringen zijn geboren.

Het is zo mooi en zo toepasselijk dat we dan geheel kosteloos gebruik mogen maken van de locatie Onder Ons aan de Wilhelminastraat in Dalfsen.

Debbie Kisjes en Robin Kisjes leveren zo op ieder hun eigen warme manier een bijdrage aan deze bijeenkomst die geheel past binnen de sfeer van ons hospice.

Debbie met de prachtige locatie en de lekkere koffie en Robin met haar warme stem zorgt voor de muzikale bijdrage aan de bijeenkomst.

Eén van de vrijwilligers heeft een herinneringsboek gemaakt waardoor een ieder die dat wil weer even terug kan gaan in de tijd…..….

De tijd die moeilijk was en de tijd die ook mooie momenten kende.

Vrijwilligers die weer in gesprek gaan met familie en naasten.

Voor ons heel belangrijk om te weten hoe het nu eigenlijk gaat met de familie.

Een enkele keer merk je dat het nog niet zo goed gaat en dat men het fijn vindt om nog een keer terug te gaan naar het hospice.

Of je hoort het verhaal van een kleindochter die op de dag dat opa stierf voor het eerst naar het hospice zou gaan voor een bezoekje.

Ze heeft dat toen niet gedaan en heeft daar spijt van.

Het is dan mooi dat je de kleindochter spreekt en samen afspreekt dat ze nog een keertje komt kijken zodat ze weet waar opa heeft gelegen.

Het was een warme bijeenkomst met een lach en een enkele traan.

Een intensieve periode wordt afgesloten.

Nog een laatste groet als afscheid naar elkaar.

Een herinnering is geboren.